Ce se întâmplă când se aprinde martorul de baterie in bord ?
Viziteaza-ne si pe Facebook.
Toate vehiculele moderne au astăzi o baterie de 12 volți, care este, de asemenea, reincarcabilă. Aceasta baterie furnizează energie practic tuturor componentelor electrice ale vehiculului, cum ar fi sistemul sau de aprindere, unitatea de comanda a motorului, farurile, radioul, luminile interioare etc.
La vehiculele moderne, tabloul de bord conține un martor al bateriei care se aprinde ori de cate ori computerul detectează o problema de încarcare a bateriei. Acest lucru este util, deoarece vă ofera șansa de a remedia problema inainte ca bateria sa fie complet descarcată de energia stocata. In acest fel, nu veți ramane cu masina în drum.
Există o varietate de probleme care pot aprinde martorul bateriei in tabloul de bord. In continuare vă vom prezenta cele mai importante 7 defecțiuni pentru a vă ajuta sa diagnosticați problema.
Odata ce ați descoperit cauza (cauzele), puteți lucra pentru a corecta problema. Acest lucru ar putea insemna fixarea anumitor componente sau inlocuirea unor componente sau piese intregi.
1. Coroziunea bornelor bateriei
Aceasta este o problemă des întalnită și poate face ca motorul mașinii sa nu pornească din cauza electromotorului care se roteste incet. Coroziunea bornelor bateriei poate intrerupe fluxul de energie electrică si nu permite alternatorului sa-și facă treaba.
2. Fișele bateriei sunt slabe
La fel ca si bornele corodate, o fișa (un cablu) a bateriei care nu este strânsă cum trebuie poate aprinde martorul bateriei. De multe ori acest lucru se intamplă după ce ați inlocuit bateria sau cand ați intrat cu mașina foarte tare intr-o groapa. Pentru a remedia problema asigurati-va ca fisa este cât mai jos pe borna bateriei și cât mai strânsa, daca nu este atunci folosiți o cheie (de obicei o cheie de 10) pentru a strânge cablurile bateriei.
3. Baterie veche
Dacă baterie vehiculului dumneavoastră este mai veche de 3 ani, atunci bateria poate sa fie pe terminate. Mai ales daca conduceți vehiculul zilnic și pe timp de vara. Căldura excesivă, din pacate, face ca durata bateriei sa fie mult mai mică. Chiar daca bateriile auto sunt vandute având garanție de 48, 72 sau chiar 96 de luni, nu va așteptați să dureze atât.
4. Alternator defect
Alternatoarele durează, de obicei, aproximativ 5 până la 7 ani. După cum știți, alternatorul este responsabil pentru menținerea bateriei complet incărcate pe masură ce conduceți vehiculul. Dar dacă aveți un alternator defect, atunci acesta nu va putea mentine bateria incarcată.
Acest lucru va face ca martorul bateriei sa se aprindă dupa ce exista o incoerența în încarcare. Odată ce alternatorul “moare”, energia rămasă in baterie se va epuiza în cateva minute. Daca aveti un alternator defect, va trebui sa îl inlocuiți sau să îl reparați.
Cum se verifică alternatorul?
Alternatorul este un generator de curent care menține bateria încărcată pe toată perioada când motorul este pornit. Este antrenat de cureaua de accesorii a motorului și nu funcționează cu motorul oprit. Pentru a verifica buna funcționare a alternatorului, se testează tensiunea la bornele bateriei cu motorul pornit, cu ajutorul unui multimetru de curent continuu. Tensiunea trebuie să fie între 13,8V și 14,4V. Dacă este sub 13,8V alternatorul încarcă prea puțin, existând riscul de a strica prematur bateria. Dacă încarcă peste 14,4V, alternatorul va supraîncărca bateria, de asemenea punând în pericol durata de viață a acesteia.
Dacă alternatorul nu oferă tensiunea corectă, este recomandată verificarea amănunțită a alternatorului într-un service, pentru remediere.
5. Cureaua alternatorului deteriorată
Cureaua alternatorului este cea care leagă arborele cotit si alternatorul. Daca aveti o curea deteriorată, slabită sau ruptă, atunci alternatorul dumneavoastră nu va putea funcționa corect. Prin urmare, bateria mașinii nu va primi încărcarea necesară pentru a alimenta componentele electrice ale vehiculului. Deci, martorul bateriei se va aprinde din această cauză. Inlocuirea curelei alternatorului cu una nouă este singura opțiune.
6. Cablul de masă al bateriei
Firul de masă al vehiculului dumneavoastră se conecteaza la borna negativă a bateriei masinii. Dacă cablul negativ al bateriei devine vreodată excesiv deteriorat sau uzat, acesta va afecta fluxul de energie catre componentele electrice ale vehiculului dumneavoastră. In plus, firul de masa defect poate provoca aprinderea martorului bateriei in timp ce conduceti. Dacă vedeți orice deteriorare a firului de masă, va trebui sa il inlocuiți.
7. Prea multe accesorii pornite
Daca bateria are tensiunea adecvată si alternatorul o reîncarcă așa cum ar trebui, numărul accesoriilor pornite în timp ce conduceți nu ar trebui sa provoace aprinderea martorului bateriei. Dar, dacă sistemul de incărcare nu funcționează optim, folosirea multor componente electrice simultan in timpul conducerii poate descarca bateria destul de repede.
Incălzirea, aerul condiționat, servodirecția și farurile mașinii dumneavoastră necesită multă energie. Odată ce ați început să adaugați alte accesorii precum ștergatoarele de parbriz, dezghețarea lunetei, pompa de combustibil, sistem GPS, DVD player sau chiar încarcarea telefonului mobil, cerintele electrice încep să se adune.
Dacă observați că martorul bateriei se aprinde in timp ce conduceți, încercați sa opriti A/C sau orice alte componente neesențiale pentru a vedea dacă acest lucru va ajuta. Cel puțin, veți păstra cantitatea de energie stocată in baterie pentru a vă permite sa ajungețila destinație și apoi să remediați problema.
Puteti gasi mai multe articole pe blogul nostru.